5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu

İstinye Üniversitesi İletişim Fakültesi 5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu Algoritmik Kültür başlığı ile 21-22-23 Mayıs 2025 tarihlerinde sempozyum, sergi ve çalıştaylar ile hibrit olarak gerçekleşecektir. Özgün kuramsal veya uygulamalı çalışmalar yapan araştırmacılar ve görsel alanlarda dijital teknolojilerle yaratıcı üretimler yapan uygulamacılar güncel çalışmalarını paylaşmak üzere sempozyuma davetlidir.
Bildiri Özeti, Eser ve Çalıştay Önerisi gönderim için son tarih: 2 Mayıs 2025

 

Detaylı Bilgi 

5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu 
"Algoritmik Kültür" 

İstinye Üniversitesi tarafından ilk kez 2021 yılında Pandemi Sarmalında Medya başlığı altında düzenlenen Medya ve Toplum Sempozyumu'nun ikincisi, İletişim Fakültesi'nin organizasyonuyla 2022 yılında Dijitalleşme ve Görsel Çalışmalar başlığıyla ve 2023 yılında Dijital Kültür başlığıyla, 2024 yılında Geleceğin Medyası başlığıyla gerçekleştirildi. 5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu ise 2025 yılında İstinye Üniversitesi ev sahipliğinde ve Yakın Doğu Üniversitesi (KKTC) işbirliğinde Algoritmik Kültür teması altında devam edecek. Bu konu kapsamında uygulamalı ve kuramsal çalışmalar yürüten araştırmacılar ile her türlü medyada dijital teknolojilerle üretim yapan uygulamacılar, çalışmalarını sunmak üzere sempozyuma davetlidir. Bu sene beşincisi gerçekleştirilecek olan sempozyum, 21-22-23 Mayıs 2025 tarihlerinde hibrit olarak gerçekleştirilecek ve sunumlar çevrim içi veya yüz yüze yapılabilecektir.
5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, algoritmaların toplum, kültür, siyaset, ekonomi, sanat ve medya üzerindeki etkilerini disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz etmeyi amaçlıyor. Dijitalleşmiş kültürü ifade etmek için kullanılan “algoritmik kültür” kavramına odaklanan etkinlik, özellikle yapay zekanın, veri ve bilgiye erişimde nasıl önemli bir aracı haline geldiği konusunda yeni perspektifler sunmayı hedefliyor. Bu bağlamda, konferans katılımcılarına algoritmik kültürün farklı boyutlarına katkıda bulunmaları için bir platform sağlanıyor.  
Algoritmik Kültür, teknoloji, kültür ve iletişimin kesişim noktasında konumlanıyor. Dijital iletişim sistemlerinde güç, kontrol, kimlik ve etik gibi kritik konuları ön plana çıkararak bireylerin medya üretim, tüketim ve etkileşim şekillerini yeniden tanımlıyor. Bu etkileri derinlemesine incelemek üzere konuşmacılar, dijital çağın sosyal, politik, felsefi ve kültürel boyutlarını masaya yatırmaya davet ediliyor.  
Sempozyumun amacı, günümüzde yaşadığımız bu büyük dönüşüm ve paradigma değişimini akademik bir çerçevede ele almak. Algoritmik kültürün hızla gelişmekte olduğu çeşitli alanlar şunları içeriyor:  
1) Dijital medya, toplum ve kültür  
2) Algoritmalar, veri yönetimi ve güç dinamikleri  
3) Kültürel dönüşüm süreçleri  
4) Algoritmaların etik boyutu  
5) İletişimdeki değişimler (İnsan-Bilgisayar Etkileşiminden Beyin-Bilgisayar Etkileşimine)  
Medya çalışmaları kapsamında, kuram ve uygulamayı bir arada ele alan disiplinlerarası bir tartışma platformu oluşturma hedefiyle düzenlenen 5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, alanında uzman davetli katılımcıların yanı sıra geniş bir kapsamda çeşitli alanlardan bildiri başvurularına açıktır. Algoritmik Kültür başlığı altındaki sempozyum, sanat, tasarım, estetik, sosyoloji, felsefe, etnografi, antropoloji, kültür ve medya çalışmaları, belgesel film, fotoğrafçılık, bilgi teknolojisi, eğitim, iletişim çalışmaları ve kültür ile iletişimle ilgili diğer sosyal bilimler alanlarında yapılan araştırmaları kapsamakta ve her türlü medyada üretilen dijital metinlerle ilgili araştırmalara yer vermektedir. Akademik araştırmacıların yanı sıra sanatçılar, mimarlar, tasarımcılar, dijital oyun tasarımcıları, sinema ve medya profesyonelleri gibi dijital teknolojilerin yaratıcı süreçlerdeki uygulamalarına dair araştırmalar yapan uzmanlar, güncel çalışmalarını, üretim süreçlerini, vaka incelemelerini ve sahadaki araştırma ve deneyimlerini paylaşmaya davet edilmektedir. Sempozyum, akademik sunum formatının dışında içeriğin en etkili şekilde paylaşılabileceği diğer yaratıcı sunum formatlarına da açıktır. Katılım çağrısına gönderilen bildiri özetleri, gizli (kör) hakemlik değerlendirmesi sonucunda sempozyuma kabul edilecektir. Sempozyum kapsamında, dijital alandaki çalışmalar ve kuramsal araştırmalar aşağıdaki konularla ilişkilendirilerek ele alınabilir:

• Algoritma Etiği
• Algoritmalar ve Güç
• Algoritmik Toplum
• Algoritmik Yönetimde Dijitalleşme ve Halkla İlişkiler
• Algoritmik Yönetimsellik
• Antroposentrizm
• Artırılmış Zeka
• Astrobiyoloji 
• Bilgi Tasarımı
• Büyük Veri/ Dark Web/ Deep Web Ve Güç Sorunları 
• Cyborglar 
• Çoklu Gezegen Yaşamı
• Dataveillance (Veri Gözetimi) 
• Dijital Çağda İletişim Eğitimi
• Dijital Ekosistem ve İletişim Bilimleri
• Dijital Estetik
• Dijital Kültür ve Sinema 
• Dijital Medya ve İletişim Çalışmaları
• Dijital Pazarlama Ve Nöropsikoloji
• Dijital Postmodernizm
• Dijitalleşme ve İletişim Etiği
• Dijitalleşme ve Nörofelsefe
• Dijitalleşme, Sinema Çalışmaları ve Algoritmalar 
• Dijitalleşme, Televizyon Ve Algoritmalar
• Dijitalleşme/ Reklamcılık/ Nöropazarlama
• Fütürizm 
• Gelişen Teknolojiler ve Medyanın Gelişimi
• Generative AI'da Dijital Medya ve İçerik Üretimi
• Genişletilmiş Gerçeklik 
• Hipermedya 
• Hukuk ve Yapay Zeka
• İletişimde Algoritmik Kültür
• İnsan Fikri Mülkiyeti ve Yapay Zeka
• İnsan Geliştirme Teknolojileri ve İletişim
• İnsan İnvaziv Teknolojisi ve Nöropsikolojik Çalışmalar
• İnsan Merkezli Yaşamın Sonu
• Karma Gerçeklik
• Kovan Zihinler
• Kültürel Analitik
• Metaverse 
• Negantroposen 
• Nöropolitik 
• Nöropsikoloji
• Posthümanizm
• Post-Hümanizm
• Sanal Gerçeklik 
• Sanat Ve Al
• Siber Güvenlik /Siber Suçlar / Algoritmik Kültürde Hak İhlalleri
• Siberpunk
• Sinirbilim 
• Teknokomünikasyon
• Transhümanizm 
• Üretken Yapay Zeka Ve Medya
• Veri Bozulması
• Veri Madenciliği 
• Veri Yönetimi / Bilgi Yönetimi (Meta Know)
• Yapay Bilinç 
• Yapay Biliş
• Yapay Dünya Görüşleri /Ontoloji
• Yapay Zeka 
• Yapay Zeka Çağında Dijitalleşme ve Gazetecilik
• Yapay Zeka Çağında Sosyal Medya Çalışmaları
• Yapay Zeka Çalışmaları
• Yapay Zeka Okuryazarlığı
• Yapay Zeka Tarafından Üretilen Tasarım

Tam Metin Yayın Olanakları:
• ISBN’li Tam Metin Bildiri E-Kitap Yayını.
• Holistance Academy Yayınevi’nden Editörlü Tematik Kitap Bölümü yayını. (Uluslararası Yayınevi)
• Hakem ve Editör sürecini tamamlayan Tam Metinler aşağıdaki iki dergide makale olarak yayınlanabilecektir. (Dergi yayın bedeli ödenerek)

JOURNAL OF ARTS 
https://journals.gen.tr/index.php/arts 
JOURNAL OF AWARENESS 
https://journals.gen.tr/index.php/joa
JOURNAL OF ORIGINAL STUDIES
https://journals.gen.tr/index.php/jos
ULUSLARARASI SANAT KÜLTÜR VE İLETİŞİM DERGİSİ (Yakın Doğu Üniversitesi İletişim Fakültesi)
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijacc
COMMUNICATION PAPERS (Girona Üniversitesi)
https://www.communicationpapers.com/

Özet Yazım Kuralları:
• Bildiri özetleri Türkçe ve İngilizce olmalıdır.
• Bildiri özetlerin tamamı, başlık adı ve yazar adı-soyadı hariç̧ olmak üzere 250 kelimeyi geçmemelidir.
• Bildiri özetinde amaç̧, yöntem, bulgular, tartışma ile en az 5 adet anahtar kelime yer almalıdır. 

Önemli Tarihler: 
Özet gönderimi için son tarih: 2 Mayıs 2025
Kabul edilen özetlerin ilanı: 8 Mayıs 2025
Kayıt için son tarih: 9 Mayıs 2024
Programın ilanı: 12 Mayıs 2025
Sempozyum tarihi: 21-22-23 Mayıs 2025
Özet kitapçığının web sitesinde yayınlanması: 23 Mayıs 2025 
Tam metin gönderimi: 22 Ağustos 2025
Elektronik bildiri kitabının yayımlanması: 10 Ekim 2025

Kayıt Ücretleri:
Kayıt Ücreti 1200 TL
İkinci Bildiri/Eser/Çalıştay Kayıt Ücreti: 0 TL
Lisansüstü Öğrenciler için Kayıt Ücreti : 700 TL
Sempozyum Kurullarında Görevli Katılımcılar için Kayıt Ücreti: 0 TL
İstinye Üniversitesi Akademik ve İdari Personeli için Kayıt Ücreti: 0 TL
İstinye Üniversitesi Lisansüstü Öğrenciler için Kayıt Ücreti : 0 TL

Aynı üniversiteden 8 kişi ve üzeri katılımlarda kayıt ücreti tam 800 TL, öğrenci 500 TL’dir.
Ücretler bildiri başına alınmaktadır. Bir yazar en fazla 2 bildiri ile katılabilir.
Sunumlarını bildiriler kitabında yayınlatmak isteyenler için herhangi bir ücret söz konusu değildir. 

 

Özet Gönderimi

Eser Gönderimi

Çalıştay Önerisi