Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu

Sempozyum Tema ve Ana Başlıkları


SEMPOZYUM TEMA VE ANA BAŞLIKLARI
5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu 2025 yılında Algoritmik Kültür teması altında devam edecek. Bu konu kapsamında uygulamalı ve kuramsal çalışmalar yürüten araştırmacılar ile her türlü medyada dijital teknolojilerle üretim yapan uygulamacılar, çalışmalarını sunmak üzere sempozyuma davetlidir. Bu sene beşincisi gerçekleştirilecek olan sempozyum, 21-22-23 Mayıs 2025 tarihlerinde hibrit olarak gerçekleştirilecek ve sunumlar çevrim içi veya yüz yüze yapılabilecektir.
5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, algoritmaların toplum, kültür, siyaset, ekonomi, sanat ve medya üzerindeki etkilerini disiplinlerarası bir yaklaşımla analiz etmeyi amaçlıyor. Dijitalleşmiş kültürü ifade etmek için kullanılan “algoritmik kültür” kavramına odaklanan etkinlik, özellikle yapay zekanın, veri ve bilgiye erişimde nasıl önemli bir aracı haline geldiği konusunda yeni perspektifler sunmayı hedefliyor. Bu bağlamda, konferans katılımcılarına algoritmik kültürün farklı boyutlarına katkıda bulunmaları için bir platform sağlanıyor.  
Algoritmik Kültür, teknoloji, kültür ve iletişimin kesişim noktasında konumlanıyor. Dijital iletişim sistemlerinde güç, kontrol, kimlik ve etik gibi kritik konuları ön plana çıkararak bireylerin medya üretim, tüketim ve etkileşim şekillerini yeniden tanımlıyor. Bu etkileri derinlemesine incelemek üzere konuşmacılar, dijital çağın sosyal, politik, felsefi ve kültürel boyutlarını masaya yatırmaya davet ediliyor.  
Sempozyumun amacı, günümüzde yaşadığımız bu büyük dönüşüm ve paradigma değişimini akademik bir çerçevede ele almak. Algoritmik kültürün hızla gelişmekte olduğu çeşitli alanlar şunları içeriyor:  
1) Dijital medya, toplum ve kültür  
2) Algoritmalar, veri yönetimi ve güç dinamikleri  
3) Kültürel dönüşüm süreçleri  
4) Algoritmaların etik boyutu  
5) İletişimdeki değişimler (İnsan-Bilgisayar Etkileşiminden Beyin-Bilgisayar Etkileşimine)  
Medya çalışmaları kapsamında, kuram ve uygulamayı bir arada ele alan disiplinlerarası bir tartışma platformu oluşturma hedefiyle düzenlenen 5. Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, alanında uzman davetli katılımcıların yanı sıra geniş bir kapsamda çeşitli alanlardan bildiri başvurularına açıktır. Algoritmik Kültür başlığı altındaki sempozyum, sanat, tasarım, estetik, sosyoloji, felsefe, etnografi, antropoloji, kültür ve medya çalışmaları, belgesel film, fotoğrafçılık, bilgi teknolojisi, eğitim, iletişim çalışmaları ve kültür ile iletişimle ilgili diğer sosyal bilimler alanlarında yapılan araştırmaları kapsamakta ve her türlü medyada üretilen dijital metinlerle ilgili araştırmalara yer vermektedir. Akademik araştırmacıların yanı sıra sanatçılar, mimarlar, tasarımcılar, dijital oyun tasarımcıları, sinema ve medya profesyonelleri gibi dijital teknolojilerin yaratıcı süreçlerdeki uygulamalarına dair araştırmalar yapan uzmanlar, güncel çalışmalarını, üretim süreçlerini, vaka incelemelerini ve sahadaki araştırma ve deneyimlerini paylaşmaya davet edilmektedir. Sempozyum, akademik sunum formatının dışında içeriğin en etkili şekilde paylaşılabileceği diğer yaratıcı sunum formatlarına da açıktır. Katılım çağrısına gönderilen bildiri özetleri, gizli (kör) hakemlik değerlendirmesi sonucunda sempozyuma kabul edilecektir. Sempozyum kapsamında, dijital alandaki çalışmalar ve kuramsal araştırmalar aşağıdaki konularla ilişkilendirilerek ele alınabilir:

• Algoritma Etiği
• Algoritmalar ve Güç
• Algoritmik Toplum
• Algoritmik Yönetimde Dijitalleşme ve Halkla İlişkiler
• Algoritmik Yönetimsellik
• Antroposentrizm
• Artırılmış Zeka
• Astrobiyoloji 
• Bilgi Tasarımı
• Büyük Veri/ Dark Web/ Deep Web Ve Güç Sorunları 
• Cyborglar 
• Çoklu Gezegen Yaşamı
• Dataveillance (Veri Gözetimi) 
• Dijital Çağda İletişim Eğitimi
• Dijital Ekosistem ve İletişim Bilimleri
• Dijital Estetik
• Dijital Kültür ve Sinema 
• Dijital Medya ve İletişim Çalışmaları
• Dijital Pazarlama Ve Nöropsikoloji
• Dijital Postmodernizm
• Dijitalleşme ve İletişim Etiği
• Dijitalleşme ve Nörofelsefe
• Dijitalleşme, Sinema Çalışmaları ve Algoritmalar 
• Dijitalleşme, Televizyon Ve Algoritmalar
• Dijitalleşme/ Reklamcılık/ Nöropazarlama
• Fütürizm 
• Gelişen Teknolojiler ve Medyanın Gelişimi
• Generative AI'da Dijital Medya ve İçerik Üretimi
• Genişletilmiş Gerçeklik 
• Hipermedya 
• Hukuk ve Yapay Zeka
• İletişimde Algoritmik Kültür
• İnsan Fikri Mülkiyeti ve Yapay Zeka
• İnsan Geliştirme Teknolojileri ve İletişim
• İnsan İnvaziv Teknolojisi ve Nöropsikolojik Çalışmalar
• İnsan Merkezli Yaşamın Sonu
• Karma Gerçeklik
• Kovan Zihinler
• Kültürel Analitik
• Metaverse 
• Negantroposen 
• Nöropolitik 
• Nöropsikoloji
• Posthümanizm
• Post-Hümanizm
• Sanal Gerçeklik 
• Sanat Ve Al
• Siber Güvenlik /Siber Suçlar / Algoritmik Kültürde Hak İhlalleri
• Siberpunk
• Sinirbilim 
• Teknokomünikasyon
• Transhümanizm 
• Üretken Yapay Zeka Ve Medya
• Veri Bozulması
• Veri Madenciliği 
• Veri Yönetimi / Bilgi Yönetimi (Meta Know)
• Yapay Bilinç 
• Yapay Biliş
• Yapay Dünya Görüşleri /Ontoloji
• Yapay Zeka 
• Yapay Zeka Çağında Dijitalleşme ve Gazetecilik
• Yapay Zeka Çağında Sosyal Medya Çalışmaları
• Yapay Zeka Çalışmaları
• Yapay Zeka Okuryazarlığı
• Yapay Zeka Tarafından Üretilen Tasarım
 

Özet Gönderimi